جانشین فرمانده سپاه فجر فارس گفت: سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به استان فارس شناسایی شده و در هفته دفاع مقدس تشییع خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 19 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس ظهر امروز، ۲۸ شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس جزو ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی، هفته دفاع مقدس را نمودار برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن دانست و افزود: درخشنده‌ترین نگین گرانبها در این ایام یاد و خاطره شهیدان است لذا در این هفته از ایثارگران و جانبازان و آزادگان یاد می‌کنیم. جوانانی که با درک والای موقعیت حساس کشور وظیفه بزرگشان را مشتاقانه پذیرا شدند و مایه سرشکستگی برای دشمن و مایه عزت برای انقلاب اسلامی هستند. اینها الگوهای ما در همه دوران‌ها محسوب می‌شود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس تبدیل به فرصتی برای شکوفایی توانمندی‌های انقلاب اسلامی شد و این نظام و انقلاب را بیمه کرد، گفت: امروز درتمام عرصه‌ها می‌توانیم از دوران دفاع مقدس به عنوان الگو یاد کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس ثابت کردیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم، افزود: تقابل جبهه حق و باطل در این دوران مشهود است که با وجود کمک‌ها و پشتیبانی‌هایی که شرق و غرب به رژیم بعثی عراق داشتند، بحمد الهی سرفرازانه از این جنگ ۸ ساله خارج شدیم.

وی دوران دفاع مقدس را مصداق بارز ما رأیت الا جمیلا از بیانات حضرت زینب(س) دانست و افزود: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم» انتخاب شده است.

اجرای ۳ هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس
عبدالله‌زاده به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس پرداخت و گفت: به مناسبت این هفته ۳ هزار برنامه عمومی و ۶۰۰ برنامه اختصاصی و شاخص به همت رده‌های سپاه و بسیج در استان فارس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است که در طول هفته دفاع مقدس با عناوین روزشمارهایی که برای آن در نظر گرفته شده، اجرا خواهند شد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس از شناسایی سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس متعلق به این استان خبر داد و گفت: از این سه شهید ۲ شهید بسیجی و یک شهید از نیروهای ارتش است که در ایام هفته دفاع مقدس وارد استان فارس خواهند شد و برنامه‌های مختلفی با حضور آنان اجرا خواهد شد که البته هنوز به خانواده‌های آنان اطلاع‌رسانی نشده است.

وی، برگزاری هجدهمین تئاتر بین‌المللی مقاومت، نکوداشت فرماندهان شهید استان فارس که به صورت متمرکز در هفتم مهرماه در تالار حافظ انجام خواهد شد، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس فارس، برپایی نمایشگاه بزرگ عاشورا، اربعین و دفاع مقدس در باغ جنت، رونمایی از چند عنوان کتاب دفاع مقدس، اعزام نمادین رزمندگان به جبهه که به صورت همزمان در استان در تاریخ ۳۱ شهریور انجام خواهد شد را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

عبدالله‌زاده همچنین برپایی رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه به میزبانی ارتش، پیاده‌روی خانوادگی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان، برپایی نمایشگاه‌های متعدد با موضوع دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف، برگزاری یادواره‌های استانی و شهرستانی در سراسر استان، مسابقه رزم‌آوران بسیج در سطح استان، استمرار برنامه رویداد بزرگ فرهنگی «راوی شو» در رده‌های مختلف بسیج، همایش تجلیل از زنان ایثارگر، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در موضوعات متنوع، میز خدمت در محله‌ها با حضور ادارات و دستگاه‌های مختلف دولتی را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

توزیع ۶۵۰۰ آلبوم شهدای بسیج
به گفته وی، تکمیل و توزیع ۶۵۰۰ آلبوم شهدای بسیج، سرکشی از خانواده شهدا با حضور مسئولان، اجرای سرود پاتوقی با موضوع دفاع مقدس و شهدا، اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع دفاع مقدس، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، تولیدات هنری و انتشار در فضای مجازی، نواختن زنگ ایثار در مدارس استان و بسیج دانش‌آموزی، معرفی شهدای شاخص استان و شهرستان‌ها، اجرای شامگاه یاد یاران در همه پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان فارس، اجرای پویش سراسری الگوی دفاع مقدس در فضای مجازی، رویداد ملی «قهرمان شهیدم» با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌های مقاومت، صعود به قلل مرتفع در سطح استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در سطح استان هستند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ادامه داد: اجرای برنامه ثبت خوبان به منظور برگزاری حلقه انس با شهدا در حلقه‌های صالحین، برپایی نمایشگاه‌های استانی و شهرستانی با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس و اعزام بانوان راوی به مدارس، برگزاری رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی، برنامه علمی «تا ثریا» با موضوع برنامه‌های علمی و پژوهشی از ۳۱ شهریور تا ۳ مهرماه، برنامه نهضت خاطره‌گویی توسط رزمندگان و پیشکسوتان در مدارس سراسر استان فارس با همت بسیج دانش‌آموزی و اداره کل آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های این هفته در سطح استان هستند.

برپایی دومین اجلاسیه شهدای فارس
وی همچنین از برگزاری دومین اجلاسیه کنگره شهدای استان فارس خبر داد و گفت: این اجلاسیه در انتهای سال آینده یا ابتدای سال ۱۴۰۳ برگزار خواهیم کرد که متشکل از یادواره‌های مختلف و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های استان است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه در ایام هفته دفاع مقدس پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز به همت جهادگران و بسیج سازندگی اجرا خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آبرسانی، مسکن محرومین، کمک‌های مومنانه و در بحث تأمین نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان کم بضاعت تحت عنوان توکاد خواهد بود که صبح فردا نیز آیین توزیع ۱۵ هزار نوشت‌افزار به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مسجد وکیل برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار